Monday 12 September 2011

Notis : Perjumpaan Kali ke-2

Perjumpaan kedua untuk Pertandingan Teater 10 Minit Putrajaya akan diadakan pada 18 hb , jam 8.30 malam di Bilik Rakan Muda Pusat Kejiranan Persint 16. Perjumpaan kali kedua ini penting untuk memberi penerangan kepada peserta tentang beberapa perkara. Berikut adalah perkara yang akan dibincangkan :


1.                    1         Teknikal

-          Perkara-perkara penting berkaitan teknikal akan dijelaskan dengan lebih lanjut pada hari ini. Seperti lighting, system audio, floor plan.

2.                    2.             Progress

-          Setelah skrip disemak dan diberi semula, setiap kumpulan sepatutnya telah memulakan latihan. Jadi pada hari ini progress latihan setiap kumpulan akan dibincangkan. Mentor juga akan cuba memberi sedikit tips dan cuba menyesaikan masalah yang dihadapi oleh setiap kumpulan.

3.                     3.           Flyes

-          Untuk mempromosikan pesembahan masing-masing, setiap kumpulan patut mnyediakan flyers yang mengandungi sipnosis, senarai pelakon serta tenaga produksi setiap kumpulan. Ini untuk menarik kehadiran penyokong serta menaikan imej kumpulan yang bertanding.

4.                    4.       Cabutan Nombor Giliran

-          Pada hari ini juga cabutan no giliran untuk persembahan akan didakan. Adalah penting bagi wakil setiap kumpulan untuk hadir supaya cabutan akan diadakan dengan saksama dan adil agar tidak menimbulkan ketidakpuashatian mengenai giliran persembahan kelak.

        5.     Format Penjurian

-          Segala maklumat tentang proses permakahan juga akan diterangkan. Kami juga akan menjelaskan senarai anugerah yang boleh dimenangi oleh para peserta.                                                   


Kehadiran adalah diwajibkan.  




  

No comments:

Post a Comment